Reklamasjonsarbeidet starter neste uke

Først litt bakgrunnsinformasjon for de som måtte være interesserte: Styret har i flere år jobbet med reklamasjon på arbeid utført under rehabiliteringen som ble gjort i 2016/2017. Det at vi skulle reklamere på det og at fristen snart går ut skrev vi om i infoskriv oktober 2021, i oktober 2022 skrev vi at Engebretsen skulle komme på befaring for å se på hva vi ønsket å reklamere. November samme år kunne vi i infoskriv meddele at det var omfattende arbeid og at en plan skulle legges. Siste oppdatering fra oss var i mars for to år siden, hvor vi igjen sa at vi informerer så fort vi vet mer.

I går fikk styret bekreftet at arbeidet med reklamasjon skal starte neste uke (første uken i juni).

Styret har per nå ikke fått en detaljert plan, men arbeidet vil være i følgende rekkefølge: Rekke 25-35, deretter 13-23 også 37-47. Det vil si at arbeidet som er på oddetallsandeler (høyre siden av veien, ikke den siden lekeplassen er  på) vil bli utført først. 

Vi vet per nå ikke hvor lang tid det vil ta og har dessverre ikke mer informasjon å gi. Vi har vært tydelige på at vi har andelshavere som har forflyttningsvansker og derfor lov og rett på å parkere forran andelen sin, og at vi ønsker mer informasjon så fort som mulig. 

Styret vil sende sms til andeler som blir berørt og legge ut mer informasjon på nettsiden fortløpende. 

Alt arbeid er utendørs, og hovedsaklig på belegningsstein. Det skal ikke være noe behov for at noen kommer inn i din andel. Styret minner om at alminnelig vedlikehold ikke dekkes av reklamasjon, man må selv fjerne ugress/mose og fylle på sand.